zondag 13 juni 2010

The Commander - The Devil you know

Amanda Burton als Commander Clare Blake¹
Heb gisteravond genoten van Amanda Burton in de herhaling van 'The Commander: The Devil you know' uit 2007. 

Burton, o.a. ook bekend uit de eerste seizoenen van 'Silent Witness', zet als Commander Clare Blake wederom een krachtige vrouw neer die zich op haar eigen wijze staande houdt in een harde en door mannen gedomineerde wereld zonder daarbij, voor de kijker, gevoelloos over te komen. 

met DCI Doug James
(Mark Lewis Jones)²


Gelukkig herinnerde ik mij het plot van deze aflevering helemaal niet meer waardoor ik ademloos heb zitten kijken naar de ontrafeling van de moordzaak. Afgezien van de spannende verhaallijn ben ik ook altijd erg gecharmeerd van de styling van Burton (niet dat ik geloof dat zij veel styling nodig heeft). 

Ze ziet er altijd tot in de puntjes verzorgd uit of ze nu in uniform haar nieuwe afdeling binnenwandelt of in mantelpak hooggehakt door een met bloed bevlekte kamer loopt. En, opnieuw, dat Engels... Prachtig!

De KRO programmeert ook deze WK weer detectives tegenover de voetbalwedstrijden. Mocht u van het genre houden en niet zo van voetbal dan kunt u uitzien naar mooie en spannende televisieavonden. 

De volgende 'Commander' staat gepland op 26 juni a.s. Ik denk dat ik kijk!

Kate
13 juni 2010


¹ en ² foto's van: http://chrissyresa.meine-bilder.com