maandag 19 juli 2010

Op de verjaardag van Brian May


Far, far from the light
Hear the night creatures call
With the cold breath they howl
All the hollow hours they're calling you
I'll be there
No matter what you're going through
In the dark I care
I'm holding on, I'm hoping on
It's still the same old me inside
Back to the light - 1)

Al sinds jaar en dag ben ik fan van Brian May. Ik zag hem tientallen keren met Queen, solo en met anderen na het overlijden van Freddie Mercury

Ten tijde van de "Back to the Light" tour woonde ik in Manchester, daar zag ik hem in The Apollo. Ik stond op de eerste rij en had contact - een heel bijzonder moment.

Een paar maanden later, in november was ik in Nederland en reed samen met mijn broer naar Düsseldorf om Brian May en zijn band, met daarin o.a. de fenomenale Cozy Powell, nog een keer te zien optreden.

Het was eind 1993 en de poster in groot formaat van de albumhoes van Back to the Light vulde de lege, smoezelige muur boven mijn bed in het huis dat ik deelde met twee andere studentes. 

Het lijkt, het is zo lang geleden. Nog steeds volg ik Brian May. Een paar weken geleden was er zelfs opnieuw even contact. Onverwacht. Apart. Bijzonder. Ik heb diep respect voor deze man. 

Vandaag is hij jarig.

Kate
19 juli 2010
 


1) "Back to the light", lyrics and music: Brian May, 1992

De foto van de albumhoes komt van: 
http://discotecaxaranga.com/popup_image.php?pID=606648&osCsid=0dd61d65c256d75114e7c93ccb3185cf