zaterdag 23 april 2011

Shakespeare's geboorte- en sterfdag



Vandaag, op Sint George's Day wordt zowel de geboorte- als sterfdag van William Shakespeare herdacht: 23 april 1564 en 23 april 1616. 

Ik bestudeerde zijn werk een aantal jaar en zou nu een mooi passend citaat bij de dag of het jaargetijde of mijn stemming moeten kunnen ophoesten: maar helaas - dat kan ik niet.

Diepe bespiegelingen over de man, zijn werk en zijn betekenis voor de wereld heb ik op dit moment ook niet. Ik wilde slechts de man die toch een belangrijk deel van mijn studietijd beheerste een plekje geven op dit blog.

Kate
23 april 2011

De foto van het Kobbe portret van William Shakespeare, gemaakt rond 1610 en daarmee het enige portret gemaakt tijdens het leven van Shakespeare, komt van:  http://thelede.blogs.nytimes.com/2009/03/09/portrait-of-shakespeare-unveiled-399-years-late/