dinsdag 5 oktober 2010

"Verlossers" van het CDA

Koppejan en Ferrier
3 september 2010
Wat een nare mensen zijn het: Ad Koppejan en Kathleen Ferrier. 

Zij hebben het proces bij het CDA inzake de vorming van een minderheidskabinet gedoogd door de PVV getraineerd, gedwarsboomd met hun eigenzinnigheid terwijl zij zich eerder met de hele fractie als één man achter Verhagen als fractievoorzitter en onderhandelaar tijdens de informatie hadden gesteld. 

Dat is een regelrechte messteek in de rug van hun leider die namens hen aan het werk was en die bij afronding het resultaat aan de gehele fractie ter goedkeuring zou voorleggen.

Het riekt, in mijn optiek, naar machtswellust. Naar het doordrukken van een eigen willetje met wie weet wat voor agenda of doel. Precies nu ik dit zit te typen, zitten zij stralend op televisie bij Nieuwsuur onafhankelijke volksvertegenwoordigers te zijn - "zonder last of ruggespraak" die een "handreiking" hebben gedaan om zodoende de aankomende regering mogelijk te maken. 

Nu zijn zij - zo stralen ze uit - de grote verlossers die - hoorde ik het goed in de media? - beloond zullen worden voor hun "goede gedrag". Koppejan door het niet ontpolderen van de Hedwigepolder in Zeeland; Ferrier middels een Staatssecretariaat voor Ontwikkelingssamenwerking. 

Ik heb geen mening over de polder, ik kan niet over de wenselijkheid van wat er daarover in het regeeraccoord staat oordelen maar ik hoop van harte dat Ferrier niet op deze wijze wordt weggepromoveerd.

Het is in dit land te vanzelfsprekend dat banen en baantjes in een soort van onderling handje-klap vergeven worden. Ferrier was tegen de onderhandelingen met de PVV en het zal toch niet zo zijn dat zij nu aan die regering die zij heeft getracht te blokkeren deel zal nemen? Laat het niet waar zijn...! 

Koppejan en Ferrier
5 oktober 2010
Laat "de beloning" zijn dat zij niet de fractie zijn uitgeknikkerd, niet hun riante vergoeding voor het dwarsliggen en "kritisch volgen" hoeven op te geven maar "de glorie" van de achterliggende periode in de spotlights die zij - na jaren van grijs-muizerig bestaan - hebben genoten. 

Ik vrees echter gezien de grijns op hun gezicht, gezien de totaal ongeloofwaardige maar verwachte draai dat de beloning meer zal zijn dan wat ik rechtvaardig en voldoende acht. Jammer!


Kate
5 oktober 2010


De foto van 3 september komt van:
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/509567/2010/09/03/Dissidente-CDA-ers-blijven-fractie-trouw.dhtml

De foto van 5 oktober is van:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/277703/Ferrier-en-Koppejan-Met-pijn-in-het-hart-akkoord-gegaan.htm