maandag 29 oktober 2012

Vervlogen

Daar gaat-ie. 

Daarom wilde ik koffiedrinken. Maar nee. Men durft alles op seksueel gebied maar koffiedrinken met een vreemde vrouw? Wow, dat is pas eng.

De koffievraag werd genegeerd en de beren op de weg benoemd. In steekwoorden: een afkeer van dieren en roken. Was dat maar alles.

Vreemd. Ik kan meer dan een beetje schrijven en meestal zijn mijn correspondenten zelf ook bedreven met pen en toetsenbord. Woorden uit het hart gesneden op een leeg scherm gesmeten. Verlangen. Lust. Leegte.

Waarom, als men kan schrijven, kan men dan niet lezen?!?!?!? Waarom negeer ik de woorden die mij als rode vlaggen zouden moeten dienen? En de man die zo betoverd was? Waarom las hij niet mijn korte, duidelijke zoektekst?

Mijn hart hupte en ik stelde koffie voor. Koffie om te zien, te voelen, te ruiken, te horen. Hoe moeilijk kan het zijn. Moeilijk. Zoveel is duidelijk helaas. Zelfs in eigen stad is koffie een brug te ver.

Misschien heeft men gelijk. Misschien moet je eerst een zeker accoord in mail bevechten. Misschien moet je benoemen de kansen en bedreigingen om op basis van zo'n swat analyse te komen tot een date. Of geen date.

De meest voor de hand liggende conclusie wanneer men verschillen afzet tegen overeenkomsten is natuurlijk dat er geen date zal volgen. Zijn beren noopten mij te benoemen wat ik als groter obstakel zag: polygamie. 

'Je oordeelt.' Nee, ik veroordeel. Sorry, maar zo is het. Een ieder die zegt dat hij, als hij eenmaal de ware heeft ontmoet, trouw zal zijn en blijven, liegt of spiegelt zichzelf en mij wat voor tegen beter weten in. Pijnlijk maar waar. 

Daar vliegt de bel, vervliegt de hoop dat het met deze man tot een koffie of meer komt. Mijn schuld. Had ik maar beter moeten lezen. Het stond er duidelijk. Hij heeft een voorkeur voor polygamie en is nog switch ook.

Jammer. Is de conclusie van hem. Jammer is de conclusie van mij. 

Waren we maar koffie gaan drinken dan was het stukgelopen op wat anders. De verschillen zullen immers altijd veelvuldiger blijken na vijftig jaar apart op deze aardkloot dan de overeenkomsten.

Maar damn waarom lazen we niet wat er te lezen viel? Dat was genoeg geweest. Ik zoek geen switch. Hij zoekt geen monogamie. Het blijft jammer.

Kate
29 oktober 2012


Fotoverantwoording:
* A soapbubble, Sweden; Stock Photo ID: 42-27078811; Photographer: Hans Berggren; Copyright: © Hans Berggren/Johnér Images/Corbis