woensdag 9 februari 2011

Stilte hier, drukte daar

Een al bestaand en nogal lang verhaal posten is nogal eenvoudig: elke dag of paar dagen knip en plak je het gewenste stukje tekst, je past wat links aan et voilà. Het blog is in beweging zonder er veel voor hoeven te doen.

Dat kwam goed uit want het was (en is) een bijzonder drukke tijd. Eerlijk gezegd, ik heb ook het gevoel dat ik momenteel niet zo heel veel "te melden" heb :-) dus dat verhaal kwam goed van pas.

Nu het laatste deel van 'Een simpele vraag' is gepubliceerd valt er een gat of een stilte. Op Kates Landgoed is of voelt de beweging grappig genoeg eigenlijk precies andersom. Ik kom tijd tekort om te vertellen wat ik vertellen wil.

tuinkalender en
kosmos-agenda
Ik verzand in details en kom niet toe aan het feitelijke verhaal. Ik wil schrijven over het gebruik van de maankalender bij het werk op het landgoed, over hoe het werkt en hoe ik het toepas.

Dat verhaal is nogal ingewikkeld en door het op te schrijven, vast te leggen zal ik keuzes maken en mezelf houvast bieden. De werkelijkheid zit me echter op de hielen. Iedere dag ontwaakt het landgoed meer uit de winterslaap die er feitelijk nooit was.

Elke dag wil ik registreren wat er gebeurt en tegelijkertijd wil ik mijn visie neerleggen, mijn plannen, mijn landgoed nieuwe stijl voorstellen en al het werk dat daarbij komt kijken. Ik wil zoveel en ik heb nog steeds weinig of geen tijd.

Al zou ik tijd hebben... Hoeveel berichten kun je schrijven over een balkon van 1x2,75m? Hoeveel lessen zijn er te leren door de cyclus van leven en dood en leven in de plantenwereld te observeren? Ben ik niet vreselijk aan het doorslaan?

25-06-201013-01-201109-02-2011

Maar wie ben ik om mezelf te censureren, in te perken? Al zou ik tien berichten per dag produceren die niemand leest - en dat is niet waar - dan nog zou het goed zijn. 

de maan: 09-02-2011
Immers, ik schrijf, ik creëer, ik denk en doe en sta in verbinding met het heelal. Vooral dat laatste. Er stroomt iets, het borrelt en bruist, er is passie en liefde en het is nooit te veel of vervelend. Het is goed zo. Meer dan goed!

Morgen is het volgens de maankalender vruchtdag: een uitgelezen dag om vruchtgewassen te zaaien. Dat ga ik dan ook doen: aubergines, paprika en Spaanse pepers. Met de tomaatjes wacht ik - denk ik - nog even.

landgoed 05-02-2011
Ik zal erover bloggen, zoveel is duidelijk en hier? Hier moet u maar even geduld betrachten. Wellicht kunt u ondertussen een van de andere verhalen lezen. Of u steekt even over naar het blog over het leven met en op mijn moesbalkonnetje.

Kate
8 februari 2011


De drie foto's in het midden tonen een artisjok.