woensdag 19 augustus 2015

Sail Amsterdam 2015


Terwijl ik dit type dondert het vuurwerk ter afsluiting van de eerste dag van Sail Amsterdam. 

Ik was erbij vandaag tijdens de Sail-in parade op. Uitgenodigd om mee te gaan op een partyschip dat het Noordhollands kanaal opvoer, de stoet tegemoet.

Heel comfortabel op een stoeltje aan de reling op het bovendek, zag ik het vlaggenschip de Clipper Stad Amsterdam voorbij varen. Wat een pracht!

Het was een leuke, heerlijke dag op het water. Morgen ga ik ook even kijken naar de Pieremachocheltocht - stoet van malle bootjes - die door de gracht trekt.

Ondertussen ben ik mij vreselijk aan het verheugen op mijn aanstaande vertrek uit pretpark Mokum. Het aantal dozen groeit gestaag. Ik wil weg :-).

Want nee, ik ga me niet door de mensenmassa wurmen om de tallships vanaf de kades te bewonderen. De verwachte twee millioen bezoekers is echt te veel.

Maar stiekem is het wel heel leuk om met een grandioos evenement afscheid te nemen van de stad. Over twee weken ben ik misschien al verhuisd :-).

Kate
19 augustus 2015

De foto van de Clipper Stad Amsterdam is genomen vanaf 'ons schip' :-).