maandag 3 augustus 2015

De eerste verhuisdozen :-)



De eerste verhuisdozen zijn gevuld. Vandaag over een maand heb ik, als het goed is, de sleutels van mijn nieuwe huis in handen en de verhuizing er naartoe is nog steeds een heerlijk vooruitzicht :-).

Ik was een paar weken in Friesland. Het is er leuk! Daarna iets korter in Drenthe, ook een mooie provincie maar wat was ik blij weer thuis te zijn na dagen van regen en storm en kou. Uit verveling ging ik schrijven. Dat wel.

En nu ben ik thuis en de hitte - waar ik oorspronkelijk voor vluchtte - keert terug. Bizar! Ik zag dat het richting Alkmaar - waar ik heen ga - in elk geval een paar graden koeler is dan hier in Amsterdam. Dat is prettig in hete zomers.

Vandaag, hoe tropisch de weersverwachting ook is, ga ik niet weg. De deur naar het landgoed staat open. Het buurkind kletst en kletst maar de deur gaat niet dicht. Ik zie de pronkbonen en tomatenplanten met kleine cherry tomaatjes.

De tigridia - tijgerbloem - bloeide gisteren voor het eerst. De courgette planten bloeien ook maar dragen nog geen vruchten. Ik denk dat er gewoon net iets te weinig zon of licht op het landgoed schijnt en ik kijk uit naar volgend jaar.

Ik hoop dat de vele bomen niet al te veel schaduw geven. Ik wil nu eindelijk echt goede oogsten krijgen :-). Als eerste zal ik knoflook in de grond stoppen en bollen natuurlijk. Daarna kan ik zaaien in de kas of toch ook op de vensterbank.

De eerste verhuisdoos die ik pakte, vulde ik met mijn zaaispulletjes: vensterbankkasjes, bakjes die ik gebruik om in te zaaien en te verspenen. Ik moest er zelf mee lachen. De tweede doos zit vol met plastic bloempotten.

Bij andere verhuizingen waren het mijn boeken die ik als eerste liefdevol en met intelligentie, ja echt, in dozen stopte maar ik wil nog geen lege plekken en ik hou momenteel nu eenmaal meer van mijn tuin dan van mijn boeken.

Bovendien wil ik nog geen lege plekken in mijn woning. Dat komt snel genoeg maar eerst is er genoeg verborgen troep - sorry voor het woord - op te ruimen en in te pakken. Het begin is er.

Vier dozen zijn vol. Er zullen er nog heel veel volgen.

Kate
3 augustus 2015


De foto komt van Corbis. Young woman resting on sofa after moving into new home. Id stockfoto: 42-49366902. Credit: © Tetra Images/Corbis