woensdag 7 november 2012

Oeteldonk roept!


Nog drie dagen en dan is het 10 november. Een dag voor het carnavalsseizoen begint, heet Oeteldonk nog gewoon Den Bosch en het dweilorkest, dat zijn wij.

Geen idee met hoevelen we uiteindelijk zullen zijn. Ik begrijp en heb alle begrip voor hen die geen hele dag mee op pad kunnen of willen.

De groep zal zich wellicht tijdelijk opsplitsen al naar gelang interesse, zin en energie om op een later tijdstip elkaar te ontmoeten, binnen ergens.

Dat geeft mogelijkheden ware het niet dat ikzelf geen smartphone heb en dus geen 'WhatsUp' of 'where art thou' kan zenden.

Ook hier zal echter blijken dat elke zesde persoon wel een bekende met een ander deelt - dat was tenminste ooit een nogal gangbare theorie1). Iedereen kent elkaar bijna. Dat is zeker zo, waar social media en de BDSM wereld elkaar treffen. 

De wereld van BDSM is een kleine wereld die evenwel heel pluriform blijkt te zijn. Gelijkgestemden? Vergeet het maar! Wel een hele warme wereld valt mij altijd weer op. Anders dan je soms zou verwachten als het zoveelste forum draadje ontspoort.

Oh ja, sporen - ja, daar moet het hier over gaan. Ik trein vanuit Amsterdam en kom aan, ongetwijfeld op tijd, ergens tussen 11 en 11.15 uur. Rond half 10 zal ik voor het laatst mijn e-mail en de sites checken, daarna ben ik niet meer online.

Mocht er vertraging zijn dan heb ik wel een paar nummers - en een paar mensen dat van mij - om contact te leggen: 'bestel vast een Bossche bol voor mij' - of iets van die strekking. Uren wachten onderaan de roltrap bij de AH in het station is niet het plan!

Tenslotte is er nog iets als de vraag: 'hoe herken ik je?'. Ja. Goeie vraag. Hoe herken ik jullie? Ik heb mijn jas even aan een deur gehangen, sjaal, tas en bril erbij. Denk er een kort geknipt kapsel bij, zwart-grijze spijkerbroek, zwarte brogues en 1.62m lengte dan kan het niet mis gaan.

Ik heb er zin in. Ik kijk ernaar uit. Het wordt vast een dag met veel verrassingen :-).

Kate
7 november 2012


1) Six degrees of separation is the idea that everyone is on average approximately six steps away, by way of introduction, from any other person in the world, so that a chain of a friend of a friend statements can be made, on average, to connect any two people in six steps. It was originally set out by Frigyes Karinthy and popularized by a play written by John Guare - uit de Six degrees of seperation wikipedia.