vrijdag 11 januari 2013

Ontmoeten in Delft (12/01)

Okay. Het was een zeer vermoeiende dag waarin aan alle kanten aan mij getrokken werd en veel tijd om over Delft na te denken had ik niet. Maar, gelukkig blijkt wederom dat ik zo'n dagje niet alleen hoef te bedenken.

Daarbij, wie is er bang voor avontuur en het ongewisse? Ik niet. Althans niet waar het een dagje Delft betreft. Dus hoewel het station overhoop ligt, kom ik met de trein. Ik arriveer - als er niets tegenzit - om iets voor 11 uur op perron 2.

Ondanks alle waarschuwingen loop ik gewoon naar perron 1 alwaar de AH-to-go zit. Voor de ingang spreken we af precies zoals het plan was. We wachten even tot we denken wel ongeveer een groep te hebben. 

En dan lopen we richting de Oude Kerk (ook wel de Oude Jan of Scheve Toren genoemd). Ernaast, dat is meteen ook bij de Prinsenhof in de buurt, zit een bruin cafeetje dat De Oude Jan heet. Dat doen we aan voor een koffie en nadere kennismaking.

Als je dus met de auto komt en/of tram of fiets en het station wilt omzeilen dan zien we je in cafĂ© De Oude Jan. Ik schat dat we er rond 11.15 zullen zijn. Vandaar gaat het verder. Wat jullie maar willen. 

De groep kan zich ook nog tijdelijk opsplitsen zoals vorige keer toen een aantal deelnemers de Jeroen Bosch tentoonstelling oversloegen en ondertussen in een lunchroom ernaast koffie dronken met alvast een boterham of kop soep of wat het was. 

De rest is later in plukjes aangeschoven nadat ze uitgekeken waren en dat gaf een leuke dynamiek moet ik zeggen. Niets hoeft en veel kan. Een programma heb ik dan ook opnieuw niet in mijn hoofd, behalve dat ik dat praalgraf wel wil zien. En jullie.

Misschien was het leukste van Den Bosch nog wel - de lunch. Zitten, kletsen, genieten van een lekkere tosti. Verhalen over hobby's waar ik nog nooit van had gehoord :-). Het is leuk anderen te ontmoeten. Dat gaan we morgen ook meemaken.

Kate
11 januari 2013


De foto vond ik op nufoto.nl en was een opname van de open dag bouw in Delft op 3 juni 2012. De fotograaf is Henk Knoester.