donderdag 10 januari 2013

Het Delft van Vermeer (12/01)

Delft: op een of andere manier loop ik achter de feiten aan. Het irriteert me want het maakt me onzeker. Bah!

Ik wilde naar Delft, al heel lang, o.a. om het graf van Willem van Oranje te zien. Ik heb sinds eind vorig jaar een museumjaarkaart die nog steeds niet geactiveerd is en ik heb nog twee dagkaarten waarmee ik met korting kan treinen. Ze zijn geldig in het weekend en moeten voor het eind van de maand gebruikt zijn.

Prima redenen om, in navolging van het dagje Den Bosch, een tripje Delft te organiseren. Moet je dat wel aankondigen. Ik deed het laat maar vergat dat ik vervolgens ook moet promoten. Stom. Ik zou moeten weten hoe je zoiets overeind trekt :-). Wat je honderden keren gedaan hebt, kun je niet verleren. Maar het is druk en rommelig en nou ja, wat ik doe doe ik tussen de bedrijven door. Gehaast. En ik ben moe. Zo moe.

Er is natuurlijk meer te beleven in Delft. De historische binnenstad. De oude en nieuwe kerk - jazeker maar ook de Prinsenhof. Delft is de stad van Vermeer en van Delfts Blauw. Er is een botanische tuin - dat spreekt mij aan maar zal waarschijnlijk moeten wachten op een volgend bezoek. Er is een plein met gezellige tentjes waar we kunnen uitblazen tussendoor of na afloop.

Maar eerst moeten we elkaar ontmoeten en het station staat op zijn kop, hoor ik. Chaos - giga chaos zelfs. Lekker dat. Ik had een neutraal, overdekt en vindbaar ontmoetingspunt bedacht in het station en wat ik ervan begrijp is dat ik beter dat hele station maar kan overslaan. Wow! Een bouwput, zegt men. Ja, ook in Amsterdam is het C.S. al jaren zo. Kan het erger? Als ik het lees wel.

Wat te doen? Waar af te spreken? Inmiddels is de groep wel iets groter dan hij was maar iedereen houdt slagen om de arm. Begrijpelijk. Men voorspelt immers kou en vorst. Er is een munch in Den Haag. Griep heerst, werk roept, verjaardagen moeten gevierd worden en waar spreken we af als het station een bouwput is? Ik heb het gevoel niet te zijn waar ik wezen wil zo'n 36 uur voor ik de trein in stap. Is misschien wel goed voor me :-). Altijd die controle ook... Laat het maar gaan. Het komt wel goed.

Ik heb nog geen antwoord op de vraag waar we ontmoeten. Dat zal ongetwijfeld komen, vrijdag in de loop van de middag of vroege avond. Hou even de site in de gaten, mocht je komen. Als griep, vorst of andere zaken je verhinderen te komen, mail me dan even, als het kan zaterdagochtend voor 8 uur :-). Ik heb nl. geen smartphone en ik moet om 9.15 echt wel mijn pc uitgezet hebben.

Meer te melden is er niet. Nu niet. En wat er is, kan zaterdag verteld worden bij de koffie - wat is eigenlijk het locale gebak of ander lekkers bij de koffie?

Kate
10 januari 2013  


Het plaatje is een uitsnede van het schilderij 'Het meisje met de parel' van Johannes Vermeer zoals ik het vond op Promethidion.eu.