woensdag 9 januari 2013

Delft - update 12 januari

Nog een paar dagen en dat is het 12 januari. Geen idee met hoevelen we uiteindelijk zullen zijn. Er hebben ongeveer 10 mensen – merendeels vrouw - aangegeven Delft te willen verkennen. Leuk!

Zoals het in Den Bosch ging, zal het nu misschien ook gaan. De groep zal zich wellicht tijdelijk opsplitsen al naar gelang interesse, zin en energie om op een later tijdstip elkaar te ontmoeten, binnen ergens.

Ik ken de stad dus helemaal niet. Ik heb er van verschillende kanten positieve verhalen over gehoord. Ik wil – dat schreef ik al – het praalgraf van Willem van Oranje zien en ook Piet Hein is hier geboren.

Ook interessant, hoor ik, is de Prinsenhof. Verder zijn er leuke winkeltjes en kroegen – prima stad dus voor een leuk dagje uit. Beetje lunchen, dwalen, kletsen. Geen reden dus thuis te blijven!

Ik trein vanuit Amsterdam en kom aan, ongetwijfeld op tijd – het spoorboekje zegt 10.55 uur. Rond half 10 zal ik voor het laatst mijn e-mail en de sites checken, daarna ben ik niet meer online.

We spreken af voor de ingang van de AH to go die, zo is bevestigd door diverse mensen, te vinden is op spoor 1. Zodra iedereen er is, gaan we ergens in de buurt van het station een kop koffie ‘doen’ en van daaruit verder.

Mocht er vertraging zijn dan heb ik wel een paar nummers van mensen die er zeker zullen zijn - en zij van mij - om contact te leggen. Uren wachten op een perron voor de AH to go is niet het plan!

Tenslotte is er nog iets als de vraag: 'hoe herken ik je?'. Ja. Goeie vraag. Hoe herken ik jullie?

Ik heb vorige keer daartoe mijn jas aan een deur gehangen, zwart-witte sjaal, grote zwarte canvas schoudertas en roodbruine bril erbij. Denk er een kort geknipt kapsel bij, zwart-grijze spijkerbroek, zwarte brogues en 1.62 lengte dan kan het niet mis gaan.

Ik heb er zin in. Ik kijk ernaar uit. Het wordt vast een dag met veel verrassingen :-). Geef je vooral op als je dat nog niet deed. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Kate
09 januari 2013