dinsdag 28 april 2015

Het pioenrozenseizoen is er...



Zaterdag jl. kocht ik o.a. de eerste pioenrozen van het jaar op de markt en vandaag herlas ik mijn verhaal De uitnodiging dat zo verbonden is met het seizoen van de pioenrozen.

Ik vind mijn verhalen mooi wanneer ik ze herlees :-). Ik zou willen dat ik makkelijker schreef, minder snel uit mijn 'flow' raak. Ik zou willen dat ik minder excuses zocht en vond om het schrijven voor mij uit te schuiven.

Het seizoen van de pioenrozen is van oudsher het seizoen waarin ik kan schrijven. Het licht is goed - zo belangrijk voor mij. Ach... Ja. Morgen heb ik niets te doen - net als vandaag en gisteren.

Vandaag zaaide ik en gisteren vluchtte ik als altijd voor het oranje geweld. Morgen kan ik schrijven want overmorgen bezichtig ik een huis met een tuin. Een flinke tuin. Een niet te groot huis. Het zou wat kunnen zijn.

Zullen we duimen? Samen?

Kate
28 april 2015


De foto maakte ik op 27 april 2015.