dinsdag 5 mei 2015

Een jaar na dato

 

Kerkklokken luiden: 5 mei 2015. Precies een jaar geleden werd mij verteld dat ik borstkanker had. Morgen moet ik een mammogram laten maken. Controle. Ik ga er zonder meer vanuit dat men niets vindt maar dat is voorbarig natuurlijk en misschien wel arrogant.

De afgelopen twee nachten heb ik mijn slaapmutsjes niet meer gebruikt. Het haar is heel zacht maar het ziet er goed en gezond uit. Mijn arm kan ik weer optimaal gebruiken en de bult onder mijn voet is zo goed als weg en ook de tintelingen lijken minder, zijn weg of ik ben eraan gewend geraakt.

Ik sport inmiddels tweemaal per week onder begeleiding van een fysiotherapeute en, gek om dat uit mijn mond te vernemen, maar het voelt goed. Een half uur cardio en daarna wat andere oefeningen ter versterking van spieren en weet ik veel wat.

Ik denk dat ik met een gerust hart verder kan met mijn leven. Een heel ander leven dan een jaar geleden. Hopelijk ook snel in een andere stad. Ik ben er mee bezig. Het houdt mij bezig. Ik wil zo graag weg en elke week, elke dag lijkt mijn zoekwens zich te nuanceren, weet ik beter wat ik wil. Ook dat voelt goed.

Dat het zo mag blijven en steeds toenemen :-).

Kate
5 mei 2015

De foto, zonder bronvermelding, vond ik hier