maandag 13 april 2015

Ondertussen op het landgoed...


Ik zou een heleboel kunnen bloggen maar het komt er niet van of ik aarzel vanwege privacy of omdat ik de insteek niet zie of omdat gamen leuker is of omdat ik aan het schrijven ben...

Ja, schrijven - oude verhalen erbij gepakt. Eens kijken wat ervan komt. En gamen: heerlijke chat met vrienden die zelfs voor mij op huizenjacht zijn - tijdrovend, dat wel.

Misschien komt het nog maar ik had willen bloggen over de Rembrandt tentoonstelling in het Rijks waar ik was met nichtje en haar man en zonen. Zo mooi. Ik ga volgende week terug!

Eerst even een weekendje hoge Noorden pakken en voor die tijd met mijn makelaar door Haarlem zwerven om te proeven wat leuk is en goed en wie weet komt dat huis-met-tuin wel op mijn pad binnenkort. 

Genoeg om over te bloggen. Over hoe anders het is zonder mijn moeder en hoe anders haar overlijden voelt in vergelijking met dat van mijn vader. Over het leven op de gracht sinds vriendin-van-broer er haar intrek heeft genomen.

Ach ja, het is allemaal zo heel anders maar wat blijft is het landgoed met prachtige tulpen, blauwe druifjes, zwaar geurende dubbele narcisjes en handgrote gele violen die de wintergrauwte hadden moeten doorbreken.

Het is voorjaar en alles is goed. Mijn arm kan weer omhoog. Ik zet stappen om mijn leven opnieuw uit te vinden, inhoud te geven en kleur. Ja, alles is goed. Zo goed als het moet zijn :-).

Kate
13 april 2015


Foto is gemaakt op 13-04-2015 op mijn landgoed.