zondag 2 februari 2014

It's a beautiful day...

Het is een heerlijk ontspannen ochtend, zeldzaam. Geen idee waarom of waardoor of misschien toch omdat alles weer langzaam vertrouwd wordt. Mijn moeder is niet ongelukkig in het verpleeghuis en mijn indruk is dat ze er toch wel op haar letten. 

Dat het niet is wat zij wilde, wat ze verdient misschien zelfs is jammer maar aan de andere kant, thuisblijven was niet meer te doen dus haar vertrek, zonder val of grote complicaties anders dan heftige pijn, kwam op het juiste moment

pont op het IJ
Mijn broer en ik gaan nog elke dag naar haar toe, vaak samen, af en toe apart. Ik ben er laatst voor het eerst op de fiets heengegaan. Dat was te doen, een half uurtje uit en thuis. Beweging, even op het IJ uitwaaien, harinkje voor de deur van het huis. Laat de zomer maar komen.

Vandaag is het een stralende dag. Dat doet me ook goed. Zo'n dag om te luieren of je huis te poetsen - hetgeen ik al tijden niet gedaan heb, zaadjes te zaaien - veel te vroeg maar ach..., te schrijven. Hmm. Schrijven. Wat zal ik erover zeggen?

Met het afscheid van de Rattenvanger is ook het verlangen, de emotie van wachten en smachten, de hang naar harde liefde, pijn verdwenen. Ik was altijd al ambivalent over veel BDSM praktijken maar nu lijkt het of alle interesse weg is.

Ik vraag me af of ik er nog over kan of zal of zelfs wil schrijven maar ik realiseer me dat ik opnieuw uitvluchten aan het bedenken ben. Bovendien, als ik niet over deze gevoelens schrijf, waar moet het dan over gaan? En schrijven was toch - zo dacht ik ooit - wat ik moest doen?

Dit is echter niet een dag om daar dieper over na te denken, dit is een dag om te plukken. Genieten. Beetje gamen. Bonbonnetje snoepen. Balkondeur open. De straat op, lekker wandelen, paar bladzijdes lezen, toch maar wat voorzaaien alvast, pepertjes, aubergines, kan best...

Nadenken over de vakantie. Ik heb besloten op vakantie te gaan. Waarheen? IJsland? zuid Duitsland? Italiƫ? Parijs? De wereld ligt aan mijn voeten. Het is gewoon een kwestie van stapje voor stapje. Misschien eerst toch maar even op de fiets naar Noord...

Kate
2 februari 2014

De foto van het pont komt van Shirley de Jong.