woensdag 1 januari 2014

Omgaan met verandering


2014: er is veel om te overdenken aan het begin van dit jaar en als vaker blijkt dat in theorie een mooi en nobel streven waar de weerbarstige realiteit er een stokje voor steekt.

Ik bracht Oud en Nieuw door in de slaapkamer van mijn moeder die geveld is door een spiertje in haar bil - als dat het inderdaad is - hetgeen het lopen en leven nogal beperkt - haar leven en dat van mijn broer en mij.

En ook dat noopt tot nadenken, mediteren over wat haalbaar is en verantwoordelijk en goed. Het gaat zoals het moet gaan. Soms kiest het leven voor je en dat kan heel fijn zijn of juist of tijdig.

Het Universum, ik heb er groot respect voor. Misschien moet dat dan het uitgangspunt voor 2014 zijn om terug te keren naar: ga met je gevoel, vertrouw op het Universum.

Wanneer je weet dat het goed is zoals het is, zal gaan, gegaan is, hoef je niet meer te vechten. Maar, zo vraag ik mij af, wat is goed? Hoe weet je dat je het goede kiest? Voor jezelf en de ander?

Om het beste te bereiken zul je toch moeten vechten of in elk geval, je zult moeite moeten doen. Niets gaat vanzelf. Kan, mag ik ook hier op het Universum rekenen? Dat het mij helpt, stuurt, aanmoedigt? Of is dat leunen?

Iets later in het nieuwe jaar dan toen ik dit blogbericht begon, lijkt het er sterk op dat het thema van 2013: afscheidnemen nog niet achter ons ligt. Mijn moeder zal niet lang meer thuis kunnen blijven wonen. 

What can I say? Leven is veranderen, omgaan met verandering. Loslaten, accepteren dat niets blijft zoals het was of is of zal zijn. Afscheidnemen van het oude en het nieuwe verwelkomen zoals je doet met Oud en Nieuw.

Ik wens u een goed, gelukkig, gezond '14 met veel, heel veel liefde voor het oude en het nieuwe plus kracht en energie om met de veranderingen, die u ongetwijfeld net als ik mee zult maken, om te gaan.

Laten we er maar op vertrouwen dat het Universum het beste met ons en onze geliefden voor heeft, al voelt het soms niet direct zo :-).

Kate
2 januari 2014


De foto komt van een van de tumblrs die ik volg: The Gifts of Life. Het origineel lijkt te staan op de site Icelolly.com [14-04-2014: blijkbaar maakt google er bezwaar tegen dat ik link naar Icelolly, lol dus de link is verwijderd op verzoek van Icelolly. Ik zou zeggen: hahahahaha].