zondag 29 april 2012

Kruidenthee

Niet alleen ik ben grieperig, ook mijn moeder en broer hebben het te pakken en erger dan ik. Zij hoesten en hoesten, het houdt niet op. Het gaat niet beter.

Opeens, vanmiddag toch even in het zonnetje op het terras van mijn moeder een ingeving: kruidenthee! Kruidenthee uit eigen tuin getrokken van tijm, rozemarijn en salie.

Gewoon knippen, snijden, wassen en in een thee-ei laten zakken in een pot of kop of glas kokend water. Een lekkere lepel honing in de kop erbij - klaar.

Wij zijn geen grote theedrinkers maar vonden het alle drie lekker. Ik weet niet of het echt tegen de hoest geholpen heeft maar als iets lekker smaakt is het altijd goed.

Kate
29 april 2012

De foto is een uitsnede van een foto van Corbis; © Westend61/Corbis; 42-22061159; Cup of sage tea, close-up