donderdag 16 juni 2011

Idylle


Gewoon ergens in Schotland ofzo een huisje met een stukje grond. Paar kippen, wat pronkbonen en een plotje aardappels - ik zou nu de naam van het ras moeten noemen lol, Royal Jersey ofzo. Mooie vergezichten en stilte.

Of zo'n typisch Engels stadje, cobble stones, shopping street met meer dan de bekende high street names, tea room, wellicht de zee dichtbij of iets anders :-). Zee? Ben niet zo van de zee maar het past in 'het plaatje' dat ik voor me zie.

Stokrozen. Nooit gehad. A room with a view - nooit gelezen. Of gezien. Is toch ook een film? Weet niets van films. Misschien moet ik eens gaan op een middag, gewoon doen. Even iets anders.

Het slaat half 1. Ben blij met de kerktoren maar wou dat ik ergens anders woonde. Geen zin om te gaan slapen of om dat bed in te stappen. Wil lekker tegen je aan leunen, kletsen, onzin woorden, pseudo veilig, niet alleen.

Slapen. Dromen. Golven om op weg te zweven. Nat. Warm. Cozy. Trilling in mijn buik. Is beter dan in mijn stem. Maar hmmm. Geil is ook verdrietig. Zucht. Pfff. Niet zo.

Zag prachtig geile veterlaarsjes, hoog natuurlijk. Ooit had ik ze gekocht :-). Ooit had ik erover geschreven :-). Gek hoe ver weg het allemaal is. Ik registreer en loop door en vergeet.

Ik moest - moet schoenen hebben maar ik vond - vind niets. Schoenen voor kloffie-dingen, kloffie-dagen, al mijn dagen. Het is herfstig. Ik heb lekker mijn winterkloffie aan. Moet uit. Naar bed naar bed. Slapen.

Zin maken. Afronden. Adem in. Adem uit. Gek, het is best relaxing dit maar ik moet naar bed. Kan niet hier blijven. Kan hier niet blijven. Jij niet. Ik niet. Niet zo. Is wel goed. Was wel goed.

Be well. Ik ga slapen en morgen - straks - later ben ik fit en is er energie. Deal? Deal!

Kate
16 juni 2011




De foto maakte ik gisteren op mijn 'landgoed'. Het toont, vanaf boven en met de klok mee: aardbeien, tagetes (afrikaantje), nasturtium (oost-indische kers), iris en lathyrus.