woensdag 24 september 2014

Verhuizen, daten, doen!


Zaterdag. Ik loop met de surrogaat-dochter van mijn moeder naar het verpleegtehuis: eerst naar het pontje, dan rechtdoor, het park door, enfin het is een mooie wandeling van zo'n 40 minuten schat ik.

'Zus' is verbijsterd door mijn conditie, door mijn zijn. Zij heeft het moeilijker dan ik onderweg en terug wil ze enkele haltes met de bus. Ja, het gaat goed met mij. Het enige is: ik ben zo passief als de pest. Ik doe geen klap.

Mijn schrijven, moe van het steeds maar weer weggelegd worden, ligt stil en raakt kwijt op stapels. Mijn landgoed wacht op oktober wanneer ik knoflook en bollen de grond in zal jagen ondanks mijn verhuisplannen. En dat huis....

Noord is ook leuk, constateren we wederom onderweg naar mijn moeder. 'Schakel een makelaar in om je te vertellen of je idee haalbaar is'. Ik doe het niet. Ik zit ook niet op Funda of Jaap - want waar wil ik heen?

Dus ik doe wat ik altijd doe wanneer ik me op een kruispunt bevind: dan ga ik daten. Dit keer geen lang, prachtig geschreven profiel maar een site gebaseerd op foto's. Kijk, dat is makkelijk als je blogt en toch al foto's gebruikt.

En er is dat profiel met die duizenden essay-achtige vragen dat ik nog heb, verborgen. Heropen het maar. Uiteindelijk dan toch ook maar op de grootste datingsite van Nederland waar ze al direct mijn foto weigeren. Sukkels!

Dat daten en ik accorderen niet. Dat wist ik al. Veel energie ga ik er ook niet insteken - dat is ongetwijfeld de verkeerde insteek. Yep. Jammer dan. We zullen zien.

Er zijn in elk geval al meer reacties dan ooit op de BDSM sites :-). Hahaha. Voor de BDSM ben ik verloren. Dat was ik al en wist ik al. Wat gebeurt, gebeurt maar ik wil eerst en vooral als vrouw, leuke vrouw gezien worden, niet als - vul maar in.

Nog anderhalve week voor de volgende kuur. Het is niet de tijd lethargisch te zijn. Gelukkig schijnt inmiddels de zon na een grijze, natte ochtend. Het is ook niet goed steeds maar te verzuchten dat ik het zo zat ben die behandeling.

Hup, aan de slag! Zorg dat je hier weg komt voor er weer een hete zomer volgt. Het was te warm, ook afgelopen week. Dat mat af. Zorg voor energie. Schrijf. Maak schoon. Ruim op. Neus rond. Wacht niet op die man maar sta open.

En vooral: doe iets. Maakt niet uit wat maar doe iets :-).

Kate
24 september 2014



De foto is een uitsnede van het beeld dat ik hier vond.