zondag 30 november 2014

Vleugellam :-(


Misschien kwam het doordat ik gestopt ben met smeren. Was het getut zo zat. Mijn handen zachter dan ze waren als baby begonnen te vervellen. Mijn voeten de kuur erna.

Mijn ingebrande borst werd lichter door te smeren en ik hield vol tot ik het vergat, me opnieuw ontkleedde en de borst en oksel voorzag van een laagje calendula zalf. Ik vergat het weer. Bij de derde of vierde keer liet ik het achterwege. Het was goed zo.

Niet dus. Ergens eind vorige week begon mijn schouder te sputteren, later te zeuren en nu zegt het gewoon: bekijk het maar. Ik kan mijn arm niet meer boven mijn hoofd brengen. Was ophangen aan het rek aan de deur is een crime.

Het kan allerlei oorzaken hebben maar nu het weekend ongeveer verstreken is, denk ik dat het 'gewoon' weer het aloude nek/schouder probleem is dat me tussen 2010 en 2012 of 13 ook bezighield. Of toch niet. Of wel. Wat weet ik?

Morgen dus maar eens langs mijn huisarts. Die wilde ik toch al bijpraten over het afgelopen half jaar. En ook bellen met de fysio, de oncologisch&oedeem-aangetekende want tja, het kan ook een bijwerking zijn van het een of ander.

Het kan van alles zijn maar leuk is het niet. Enfin, die ken ik al. C'est la vie. Dat heb je maar te nemen zoals het is. Makkelijk gezegd want ik ben best ontdaan. Heb ik sputter-de-sput alle bestralingen en chemo's doorstaan, krijgen we dit.

Ik hou verder maar even mijn mond :-).

Kate
30 november 2014

De foto vond ik op het internet en een bron werd niet gegeven.