maandag 11 januari 2016

Heroes: David Bowie overleden



David Bowie, die gisteren overleed, was er mijn hele leven. Ergens in de achtergrond maar duidelijk aanwezig en in alle decennia van de jaren '60 tot nu. Vanmorgen, nadat ik had vernomen dat hij was overleden, keek en luisterde ik naar Black Star, zijn voorlaatste single. Wow! Wat een genie.



Ik weet niet wat te zeggen of te schrijven. Ik zag hem! Hij was erbij tijdens het Freddie Mercury Tribute Concert in '92 en hij deed iets onverwachts maar zo mooi.

Ik heb de neiging dat ook maar te doen: te knielen en het Onze Vader te bidden voor een groot man, voor die twee grote mannen Bowie en Mercury, voor mijn ouders en allen die ons ontvallen zijn: Heroes, helden voor meer dan een dag.

Een troost: ze zullen altijd bij ons zijn, in ons hart, in onze genen. For ever and ever. David Robert Jones (8-1-1947 - 10-1-2016), rust zacht.


Kate
11 januari 2016


De foto van Bowie in de sneeuw is gemaakt door Jimmy King - waarschijnlijk in '13. Ik vond hem op www.smartmusic.ro. Zijn meest recente single Blackstar bekeek ik op YouTube.

De knielende Bowie tijdens het Freddie Mercury Tribute Concert komt van de tumblr: Bowiepills. De fotograaf staat helaas niet vermeld. Het filmpje van het Onze Vader door David Bowie tijdens het Tribute Concert vond ik op YouTube.

Het filmpje van Heroes, dat Bowie zong vlak voor het Onze Vader, staat op YouTube. Dit is de versie incl. het Onze Vader.